zaterdag 17 januari 2015

ATC kaartjes met winter thema

Hallo weer blogvolgers,

vinden jullie het ook zo jammer dat we niet een echte lekkere zonnige winter hebben?
Ik wel, ik ben wel een zon mens, maar ik vind het ook heerlijk als het winter is met sneeuw en zon.
Maar goed, het is nu eenmaal meer herfst dan winter en daar doen we mooi niets aan!
Maar ik heb wel iets gemaakt voor het blog van Creashop Duymelot met een winter thema, namelijk een serie van 3 ATC kaartjes.

Wat is een ATC kaartje?

Het is allemaal begonnen met de kunstenaar Stirnemann uit Zwitserland. Hij vond dat kunst voor iedereen toegankelijk moest zijn en maakte kleine kunstwerkjes op speelkaart/ tradingcard formaat.
Deze kaartjes deelde hij uit. Dat idee sloeg aan en zo begon men met het maken en ruilen van deze kaartjes.
De afmeting is altijd 6,4 x 8,9 cm
(dit komt van de originele Amerikaanse ruilkaarten zoals basketbal plaatjes en pokemon.  Die zijn allemaal 2,5 x 3,5 inch)

Goed, zover wat info over de ATC kaartjes en er zijn clubs waar je de kaartjes ook met elkaar kunt ruilen.

Goed, nu mijn kaartjes dan.....


Het is een serie van 3 kaartjes in 1 thema en in dit geval heb ik voor de winter gekozen.
Nu zul je zeggen, maar het zijn er 4, ja dat klopt want als je de kaartjes gaat ruilen, doe je er 3 ruilen en de 4e is voor degene die de club of site host, de gastvrouw zeg maar.

De basis van mijn kaartjes (welke dus 6,4 x 8,9 cm zijn)  is van linnen structuur cardstock donkerbruin en daarop ook weer linnen structuur cardstock, maar dan in wit.
Daarop zit craft cardstock van Joy.


Ik heb voor alle 4 de kaartjes dus dezelfde materialen gebruikt, maar op en andere manier verwerkt.
De sneeuwvlokjes zijn stempels van Joy en die heb ik met versmark inkt en tinsel embossingpoeder op het cardstock gestempeld en ge-embossed met de heattool.


De stukjes kant die ik hier gebruikt heb is kant uit Spanje wat ik in de vakantie gekregen heb van mijn mannetje.
Verder heb ik nog glitter glue (stickels) gebruikt en een lief roze roosje.


Alle kaartjes zijn geïnkt met distress inkt en mocht er nu iets niet in de webshop staan geeft Astrid dan een berichtje, dan kun je het bij haar bestellen.

Ik hoop dat jullie dit leuk vonden en ik wens jullie een heel fijn weekend,

tot de volgende keer,
creatief liefs,

Mary

2 opmerkingen:

  1. Ik zag ze net al op het blog van Duymelot. Ik vind ze super.
    Heel erg leuk.

    Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter wilt laten, dank je wel!
Liefs,
Mary